ForumAlemi - Herkesin Gözü Burada

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
ForumAlemi - Herkesin Gözü Burada

- Herkesin Gözü Burada


3 posters

    Cs ping düşürmenin yolları

    avatar
    HydrxypropyL
    Aktif-Üye!
    Aktif-Üye!


    Aktiflik :
    Cs ping düşürmenin yolları Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Cs ping düşürmenin yolları Right_bar_bleue

    Mesaj Sayısı : 10
    Kayıt tarihi : 24/05/09

    Cs ping düşürmenin yolları Empty Cs ping düşürmenin yolları

    Mesaj tarafından HydrxypropyL Paz Mayıs 24, 2009 12:08 pm

    oğumuz -tamamen duygusal nedenlerle (!) - 256 k adsl bağlantıyla
    internete bağlanıyoruz. Çevrimiçi oyun oynarken karşımıza büyük bir
    problem olan ping (gecikme) sorunu çıkıyor. Yüksek bağlantı hızına
    sahip olan arkadaşların bu tür sorunları olmaması nedeniyle burada 256
    k bağlantıya sahip kullanıcılarımız için ping (gecikme süresi)
    düşürmeye yarayan komutları vereceğiz.

    ***Not: Komutları konsola gireceksiniz. Bazı komutları bir kez yazmanız
    yeterliyken bazılarını ise her oyuna girdiğinizde yazmanız
    gerekmektedir.

    cl_cmdrate 1
    rate 2500
    cl_updaterate 15
    cl_resend 3
    cl_cmdbackup 1

    256k adsl kullananın halinden en iyi yine 256k adsl kullanan anlar


    COUNTER-STRİKE SOURCE İÇİN PERFORMANS AYARLAR
    max_fps 100
    Bu komutla maksimum fps sınırınızı 100 yapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.

    fps_modem 100
    Bu komut yukarıdaki max_fps komutuyla aynı görevi yerine getiriyor. İyi
    bir kartınız varsa ve fps'nizi düşük görüyorsanız bu ilk 2 komut
    sanırım işinize yarar.

    max_shells 2
    max_smokepuffs 10
    Maksimum göreceğiniz mermi deliklerini ve silahlarla ateş ettiğinizde
    ne kadar çok duman çıkaracağını ayarlar. max_shells'de default değer
    120, [b:be153745a3]max_smokepuffs'da default değer 120
    dir[/b:be153745a3].

    gl_smoothmodels "0"
    Bu komut modellerin kenarlarını daha pürüzsüz görmedinizi sağlar.
    Kapanması ufak bir FPS artışı sağlayabilir. gl_smoothmodels "1"
    komutuyla eski haline getirebilirsiniz.

    hisound "0"
    loadas8bit "1"
    Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar. Bu da hafıza için yardımcı olabilir.

    net_graph "3"
    Bu komutla o anki fps'nizi görebilirsiniz. Eğer ekran kartınız kötüyse
    net_graph 1 ve 2 FPS'nizi 10 civarında düşürür, bundan en iyisi
    net_graph 3'dür. net_graph "0" komutuyla fps ekranını kapatabilirsiniz.


    mp_decals "0"
    Bu komutla mermi delikleri, logolar vs. görmemenizi sağlar dolayısıyla
    ekran kartına daha az görev düşer. Default değer 300'dür.

    r_drawviewmodel "0"
    Bu komutun görevi kullandığınız silahın modelinin gösterilmemesidir,
    yani ekranda sadece crosshair görürsünüz. Silah modelleri
    gösterilmeyeceği için biraz FPS artışı sağlanır.
    [b:be153745a3]r_drawviewmodel "1" yazarak eski haline
    getirebilirsiniz.[/b:be153745a3]
    setinfo vgui_menus "0"
    Alışveriş yaparken gelen resimli menüyü ortadan kaldırır. Böylece
    eskisi gibi yazılardan alışveriş yaparsınız.. (bence bu iyi bi komut
    özellikle bilgisayarı düşük olanlar için)

    FPS yükseltmek için yapabileceğiniz diğer şeyler

    Custom.hpk
    Bu dosya nette CS oynarken oyundaki diğer oyuncuların logolarını
    depolar. Her seferinde siz silseniz bile yeniden oluşur. Bu da oyuna
    girdiğinizde bariz bir yavaşlamaya neden olur. Bunu engellemek için
    cl_download_ingame to 0 komutunu kullanabilirsiniz. (aynı zamanda diğer
    oyuncuların logolarını da göremezsiniz) Bu dosyayı sildiğinizde CS daha
    çabuk açılacaktır.

    Vsync'i Kapatın
    Kullandığınız çözünürlüğün 1024x768 tazeleme hızının da 85 Hz olduğunu
    düşünelim. Vsync eğer açıksa ekran kartınız normalde 200 FPS
    verebilecek kapasitede olsa bile siz oyunu 85 FPS ile oynarsınız. Fakat
    monitörünüzün tazeleme oranı 85 Hz iken 200 FPS ile oynamanız
    kesinlikle önerilmemektedir, çünkü eğer monitörünüzün tazeleme
    oranından yüksek bir FPS ile oynarsanız "yırtılma efekti" denen oldukça
    rahatsız edici bir durum oluşmaktadır. Siz vsync'i kapatın, fakat
    fps_max ve fps_modem değerlerini 80 (monitörünüzün tazeleme oranından
    1-2 fps daha düşük bir değer) olarak atayın. Böylece hem yırtılma
    efekti oluşmamış olur, hem de FPSnizi düşürmek için bilgisayarınız
    değil Half-Life uğraşmış olur. Bu da smoke bomb atıldığında daha yüksek
    FPS almanızı sağlar. Vsync'i kapatmak için ekran kartınızın gelişmiş
    ayarlarının yapıldığı menüye bakınız.

    Düşük Boyutlu Kaplamalar
    Bazı haritalar için düşük boyutlu kaplamalar kullanarak fps'nizi
    inanılmaz derecede arttırabilirsiniz ama oyundan ve orjinal
    kaplamalardan mahrum olacaksınız ve bu bi süre sonra sizi sıkabilir.
    Mesela sadece dust için yaptığım kaplamarla (orjinali 1mb benimki 4kb)
    10-20 civarı FPS artışı sağladım.

    Komutlar

    Komutları yazarken parantez içindeki değerler oyundaki varsayılan(default) değerlerdir.
    Komutların açıklamaları ve ne işe yaradıkları o komutun **altında** verilmiştir.
    Komutlarda her bir # bir rakamı temsil eder
    Bazı değişkenlerin yanındaki "-" işareti o değişkenin sadece 1 veya 0
    değeri(yani kısaca enable-disable) alabileceğini gösteriyor.
    /gl_picmip #.## (0.00)

    Genel texture,model,skin kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki
    yükü hafifleten bu komutta,ne kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite
    o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS yükselir".

    **Önerilen değer 0.75**

    NOT:Bu değeri çok fazla yükseltmeniz durumda çok ciddi bir problemle
    karşı karşıya kalacaksınız.Peki nedir bu problem?Normalde(örnek olarak
    q3'ü verelim) picmipi 5 yapsanız bile ekranda gördüğünüz
    health,armor,timer ikonları bundan etkilenmez yani görsel bir
    deformasyon gözlenmez.Ama C-S'de genel olarak "hud" denilen bu ikonlar
    picmipin çok yüksek olması durumunda okunmaz hale gelebiliyor ve bu da
    alışana kadar(ki bazen alışmak da mümkün olmuyor )oyuncunun büyük
    zorluklarla karşı karşıya kalması anlamına geliyor.

    /gl_max_size ### (256)

    En yüksek texture boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en yüksek
    değer 256'dır(kimde kaldi o kartlar lem : ).Eğer bir Ge-Force'a
    sahipseniz bu değeri 512'ye çıkararak çok daha kaliteli görüntülere
    sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar 'düşürürseniz' FPS o kadar
    'artar' ama aynı şekilde görsel kalite 'düşer'.

    **Önerilen değer 128 veya 64**

    /gl_cull # (1)

    Bu komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render
    edilmesini sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir
    faydasının olmayacağını düşünerek bu
    değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.(Default değeri eğer 1 değil ise)

    /gl_playermip #.# (0.0)

    Bu komutu gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da
    düşünebiliriz.Ne kadar yüksek değerler verirseniz FPS o kadar 'artar'
    ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken ne kadar yüksek
    değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize kalmış.

    **Önerilen değer 4.0**
    /violence_ablood #.# (1.0)
    /violence_hblood #.# (1.0)
    /violence_agibs #.# (1.0)
    /violence_hgibs #.# (1.0)

    Oyunda birisine Headshot çektiğinizde veya kritik bir vuruş
    yaptığınızda oyuncunun merminizle temas eden yerinden kan ve vücut
    parçaları çıkar(blood&gib).Özellikle çok fazla oyuncunun ve
    aksiyonun render edildiği sahnelerde bir de bu kan ve gibs olayı ekran
    kartına ekstra bir yük bindirir.Bu değişkenlerin tümünü '0.0' yapmanız
    FPS kazancı sağlayacaktır.

    **Önerilen değer 0.0**(Hepsi için)

    !!ÖNEMLİ NOT!!:Bu değerleri 0.0 yapmanız durumunda "ya ben bu adama cidden vurdum mu" şüphesine
    düşebilirsiniz.Çünkü rakibinizi vurduğunuzu gösteren 'rakibinizin yavaşlaması'ndan başka bir ipucu kalmıyor.

    /gl_keeptjunctions # (1) -

    Bu değer default olarak 1'dir ve texturelar arasındaki "*****"leri hafif şekilde enable eder.
    0 yapmanız durumunda FPS az da olsa artacaktır.

    **Önerilen değer 0**

    /gl_lightholes # (1) -
    Default olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi arttırır.

    **Önerilen değer 0**

    /gl_round_down # (3)
    Bu komut texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek
    değerler vermeniz durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi
    düşecektir.

    **Önerilen değer 9**

    /gl_texsort # -Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve
    parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede
    düşme yaşanabilir.

    /gl_texturemode [Texture Modunun ismi]
    1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
    2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
    3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
    4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR

    En kaliteliden kalitesize doğru sıralama:
    4>3>2>1
    En yüksek FPS verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
    1>2>3>4
    NOT:En yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak seçemeyebilirsiniz.


    /gl_wateramp # (0) -
    Bu değişkenin 1 olması bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların
    şiddetini(amp) arttırır.0 olarak kalması tavsiye edilir(FPS artar).


    /gl_ztrick # (?) -

    Özellikle 3dfx kullanan oyuncuların bu değeri mutlaka 1 yapması
    gerekiyor(FPS artışı).Diğer kartlarda da FPS'yi arttırdığı biliniyor
    ama bazı kartlarda "flickering" problemine yol açabiliyor.Artık
    deneyerek 1/0'ı sizin seçmeniz gerekiyor.

    /r_drawviewmodel # (1) -

    Bu değişkeni 0 yaptığınızda taşıdığınız silahı ve seçtiğiniz modelin
    kollarını göremezsiniz.Bu da daha az render edilen nesne anlamına
    geleceği için FPS'yi arttırır.

    NOT:Bu değişkeni 0 yaptığınızda silahı görmeden oynamaya alışmak çok
    zor gelebilir.Buna rağmen bu değişkenin "0" olması o kadar da
    yadırganacak birşey değildir çünkü ekranda gördüğünüz tek şey crosshair
    olacağı için direk crosshair'e odaklanmak aiminizi
    geliştirecektir.Özellikle Scout ve AWP kullanan oyuncular için bu
    değerin "0" olması çok faydalı olabilir.

    /r_dynamic # (?) -
    Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning denilen uygulamayı devreye
    sokar ve FPS'yi düşürür.0 olarak atanması ise FPS'de artışa yol açar.

    ***Önerilen değer 0***

    /r_decals #### (4096)

    Her ne kadar r_decals single-player decallarından sorumlu olsa da,multiplayer oynarken de faydası görülmüyor değil.

    ***Önerilen değer 0***

    /r_lightmap # (1) -
    Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki ışıklandırma ve gölgelendirme
    modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek FPS'yi arttırır.

    ***Önerilen değer 0***

    /cl_himodels # (1) -
    Bu değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS artışına katkıda bulunacaktır.

    ***Önerilen değer 0***

    /r_mirroralpha # (1) -
    Bu değişkeni 0 olarak belirlemeniz bazı textureların yansıtıcı özelliğini kapatır ve bu da FPS artışına yol açar.

    ***Önerilen değer 0***

    /r_shadows # (0) -
    Bu değişkenin 0 olarak kalması FPS'nizin azalmamasını sağlar.

    ***Önerilen değer 0***

    /r_mmx # (0)
    Eğer MMX hesaplama modunu destekleyen bir işlemciniz varsa( P|| ve yukarısı,ayrıca celeronlar )
    bu değişkeni 1 yapmanız tavsiye edilir.

    Aşağıda Counter-Strike oynarken kullanabileceğiniz bazı console
    komutları yer alıyor. Bu komutları genelde klavyenin en solundaki é
    tuşuna basarak açılan "console"a yazarak aktif hale getirebilirsiniz.
    Eğer bir komutu sürekli kullanmak isterseniz, bu komutu autoexec.cfg
    (yoksa cstrike dizinine oluşturun) adlı dosyaya eklemenizi öneririz.
    Yazıda kullanılan # işaretleri yerine bir sayı girmeniz gerekiyor.

    /adjust_crosshair
    Counter-Strike oynarken kullanılan default crosshairin rengini
    değiştirir. Fakat bu değişiklik zoomlu silahları (aug, commando, awp,
    scout) etkilemez. Karanlık haritalarda sarı rengi kullanmanız tavsiye
    edilir.

    /net_graph 3
    LAN veya Internet ortamında oynarken o andaki bağlantı durumunu (ping, loss, choke) gösterir.

    /cl_showfps 1
    FPS'nizi ekranın sol-üst köşesinde gösterir

    /scr_conspeed ####/
    Konsolun açılış hızını değiştirir.En yüksek "mantıklı değer
    "9999"dur.Ne kadar yüksek değer yazarsanız konsolunuz o kadar hızlı
    açılır.

    /scr_centertime #.##
    Oyun esnasında ekrana gelen "Player dropped the bomb" türünden yazıların ekranda kaç saniye kalacağını belirler.

    /hud_centerid 1
    Silahınızı bir oyuncuya doğrulttuğunuzda o oyuncunun nicki ekranın sol
    alt köşesinde yerine tam ortasında gösterilmesini sağlar.

    /hud_saytext_time #.##
    Ekranın sol-alt köşesinden akan yazıların her bir satırının kaç saniye boyunca görüntüleceğini belirler.

    /hud_fastswitch 1
    Herhangi bir slottaki silahı hızlı seçmek için kullanılır

    /hud_deathnotice_time #.##
    Ekranın sağ üst köşesindeki kimin öldüğüne dair frag ikonlarının ve yazıların kaç saniye ekranda kalacağını belirler

    /con_color "### ### ###"
    Konsol ve ekranda akan yazıların rengini değiştirmek için kullanılır.
    "Red Green Blue" (RGB) formatında bir değer vermeniz gerekiyor. Hangi
    değerlerin hangi renge tekabül ettiğini anlamak için Paint programını
    kullanın. Örnek: /con_color "94 255 255" Oyundayken " işaretini
    çıkarmak için Shift+i kombinasyonunu kullanın veya direk config.cfg
    dosyasının içinden editleyin.

    /condump
    Console'da görünen bütün yazıları cstrike dizininize condump.txt adındaki bir dosyaya yazıp kaydeder.

    /brightness #.#
    /gamma #.#
    Default olarak gelen parlaklığı az buluyorsanız bu değerleri yükseltebilirsiniz. Örnek: gamma 4.5 brightness 8.9

    /hideradar
    Radarı kapatır. (Tavsiye edilmez!)

    /drawradar
    Radarı açar.
    avatar
    tg-destructive`
    Moderatör

    Moderatör


    Aktiflik :
    Cs ping düşürmenin yolları Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Cs ping düşürmenin yolları Right_bar_bleue

    Mesaj Sayısı : 1
    Doğum tarihi : 28/01/92
    Kayıt tarihi : 31/05/09
    Yaş : 32

    Cs ping düşürmenin yolları Empty Geri: Cs ping düşürmenin yolları

    Mesaj tarafından tg-destructive` Paz Mayıs 31, 2009 8:46 pm

    cl_updatarate 101 cl_cmdrate 101 olmalıdır dogrusu budur
    avatar
    HOWNLE
    Deneme Moderatörü

    Deneme Moderatörü


    Aktiflik :
    Cs ping düşürmenin yolları Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Cs ping düşürmenin yolları Right_bar_bleue

    Mesaj Sayısı : 1
    Doğum tarihi : 24/03/88
    Kayıt tarihi : 31/05/09
    Yaş : 36

    Cs ping düşürmenin yolları Empty Geri: Cs ping düşürmenin yolları

    Mesaj tarafından HOWNLE Paz Mayıs 31, 2009 10:19 pm

    bencede

      Forum Saati Cuma Kas. 22, 2024 4:28 pm